Trumpas įvadas į „vdisign

Manau, jei tinklaraštis bus įdomus mums ir skaitytojams, stengsimės rašyti kartą per du mėnesius, priklausomai nuo to, kiek įdomių dalykų nutiks.

Kadangi veikiame jau beveik metus, trumpai paaiškinsiu, kaip pasiekėme šį etapą. „vDesign” pradėjome kurti maždaug 2020 m. rugsėjį. Kelerius metus Amerikoje pardavinėjau knygas, tuo pat metu pardavinėjau Estijoje ir vadovavau keletui pardavėjų komandų. Rugsėjį sugrįžus „Corona”, gana greitai supratau, kad turiu padaryti kažką tokio, ko „Corona” lengvai nesugadintų. Tuo metu buvo daug mąstytojų šia tema. Vienas iš žmonių, su kuriais pradėjome, buvo Janas. Pradėjome nuo to, kad pardavėme pirmuosius popieriaus lapus iš mano buto.

Pardavinėjate lankstinukus? Tai turėjo būti IT bendrovė, tiesa? Šioje vietoje tikriausiai derėtų šiek tiek papasakoti apie mūsų verslo modelį.

Kaip minėjau pradžioje, pats pardavinėjau knygas Amerikoje, ir tikriausiai sunku kur nors gauti geresnę pardavimo patirtį. Visa pardavimų teorija ir pardavimų tekstų tobulinimas suteikė man pasitikėjimo pardavimais ir bendravimu. Taip pat vadovauti jauniems pardavėjams ir juos mokyti. Tai buvo pagrindiniai veiksniai, lėmę „vDisain” augimą. Tačiau „vDisain” yra IT įmonė, todėl vien pardavimo įgūdžių nepakanka. Tai pravertė bendraturčiui Jan. Janas jau buvo užmezgęs ryšius IT srityje, todėl buvo lengva pradėti dirbti kartu! Taigi pradinis verslo modelis buvo toks:

– reikia rasti gerų pardavėjų ir (arba) projektų vadovų, kurie potencialiam klientui parduotų žiniatinklio svetainės kūrimą, jį valdytų ir bendrautų su klientu iki pat kūrimo pabaigos;

– jums reikia kūrėjo, kad galėtumėte užbaigti kūrimą;

Kūrimą pradėjome neturėdami nei vidinio kūrėjo, nei dizainerio. Visą kūrimą perdavėme užsakovams, o didžiausia mūsų vertė buvo ta, kad mokėjome gerai bendrauti su klientu. Pradėti buvo lengva, nes pradėjome nuo labai paprasto žiniatinklio kūrimo, kurio maksimali kaina buvo 1 000 EUR.

Idealiame pasaulyje pinigai būtų paskirstomi taip: 1000 EUR už svetainę = 300 EUR pardavimo inžinieriui ir (arba) projektų vadovui, 400 EUR kūrėjui, o likusieji 300 EUR – pelnas!

Iki šiol sukurta ir (arba) sukurta daugiau kaip 250 klientų (už 500 000 eurų), ir galima tik pasvajoti, kad tai galėtų būti taip paprasta. Tačiau realiame pasaulyje tokiame versle, be projekto vadovo ir programuotojo, reikia ne tik testuotojų, dizainerių ir vidinių kūrimo specialistų, bet ir kokybės kontrolės, SEO specialistų, buhalterių ir t. t. Sudėjus visas šias išlaidas, paaiškėja, kad svetainių kainos labai skiriasi, nesvarbu, ar tai darote didelėje ir tinkamoje vietoje, ar namuose ant kelių miegamajame.

Visos šios naivios ir pirminės idėjos buvo kuriamos mano arba Jano bute. Praėjus maždaug dviem savaitėms po to, kai idėjas sujungiau ir įgyvendinau, sulaukiau pirmųjų aktyvių klientų, kurie gana greitai pradėjo man mokėti. Galvojome, kaip greitai pritraukti klientų, o pirmasis rinkodaros metodas tebuvo aktyvus pardavimas – kaip buvau įpratęs. Skambinome įmonėms, kurios neturėjo interneto svetainės arba turėjo labai seną, ir pardavinėjome padorios, modernios interneto svetainės idėją. Mane iš pradžių labiausiai glumino tai, kad daugelis įmonių net nemano, jog svarbu susitikti, ir taip pasitiki balsu telefono ragelyje, kad „nepažįstamam” žmogui išrašo 500 eurų sąskaitą. Žvelgiant iš laiko perspektyvos, būtent taip veikia dauguma verslų ????

„vDisain” kiekvieną mėnesį užsienio bendrovėms išleidžia tūkstančius eurų, kad jų sistemos veiktų ir projektai būtų tinkamai valdomi. Prieš metus man tai buvo nemaža staigmena, bet tai jau viskas.

Rugsėjį pradėję veiklą neskubėjome iš karto registruoti naujo juridinio asmens, bet norėjome pažiūrėti, kaip viskas klostysis. Po dviejų mėnesių jau turėjome apie 5 pardavėjus. Tarp jų – trečiasis akcininkas Sanderis, kuris pradėjo el. pašto rinkodarą, atvedusią bene ⅓ mūsų klientų. Prieš pritraukiant investuotojus, mes trys – aš (Oliveris), Janas ir Sanderis – buvome akcininkai. Šiuo metu rengiame pasirinkimo politiką, kad kiekvienas galėtų tapti akcininku. Taigi visi, norintys tapti bent 100 milijonų eurų vertės „Bisness” dalimi, skambinkite dabar! ???? Bet aš vėl pakeičiau kryptį.

Po dviejų mėnesių turėjome 5 pardavėjus, per mėnesį sulaukdavome apie 10 klientų, o banko sąskaitoje pamažu kaupėsi pinigai. Iki to laiko padarėme pirmąją didžiausią investiciją – paėmėme ~1000 eurų per mėnesį biuro nuomos mokestį. Tuo metu tai sudarė gana didelę mūsų išlaidų dalį. Kitos didžiausios išlaidos buvo kavos aparatas ???? ????

Maždaug vasario mėn. supratome, kad apyvarta gerokai viršys 40 000 EUR, todėl reikėjo greitai įregistruoti naują įmonę su tinkamais akcijų paketais (prieš tai viskas buvo nurašyta), tada pritraukėme investuotojus, kuriems davėme 10 % ir gavome šiek tiek ramybės, kad galėtume sumokėti už kavos aparatą. Tiesą sakant, tuo metu jau buvome pasamdę pirmuosius nuosavus programuotojus ir įsikūrėme didesniame biure, todėl viskas ėmė judėti šiek tiek sparčiau.

Dabar turime rekordinį pardavimų mėnesį – 130 tūkst. pardavimų ir 40 klientų per vieną mėnesį. Pagrindiniai klientai: „Bercman Technology”, „Skarabeus”, „Ait-Nord”, „Hiieko” ir kt. Turime itin žvėrišką komandą. Turime savo dizainerius, 10 vidinių programuotojų ir mažiausiai 14 pardavimo inžinierių. Galbūt iš viso kasdien mūsų yra šiek tiek daugiau nei 24, ir mes vis dar apsiperkame, ieškodami naujovių. Ir jau pardavėme už beveik 750 000 eurų. WOW!!!

Dabar mes su savo vaikais atvykome į Kroatiją ir čia praleisime dvi savaites. Tiems, kurie nežino, pasakysiu, kad dabartiniu karūnos laikotarpiu negalite skristi tiesiai iš Europos į JAV, o norėdami išvykti į JAV be jokių specialių leidimų turite 14 dienų būti už Šengeno erdvės ribų. Pusę laiko sėdėjome čia, o dabar pradedame aktyviau ruoštis skrydžiui į JAV. Įdėsiu nedidelę jo nuotrauką. Bet daugiau apie visa tai kitame įraše!

Dabar, kai jau paaiškinau kai kuriuos praeities dalykus, baigsiu. Manome, kad daugiausia diskutuosime ir rašysime tinklaraštį apie tai, kaip plečiamės į JAV rinką, ką turime padaryti, kad tai padarytume, kiek tai mums kainuos ir t. t. Kitame tinklaraštyje plačiau papasakosime apie tai, kaip vyksta plėtra į JAV ir kaip užregistruoti įmonę. Iš anksto žinome, kad tai galvos skausmas, palyginti su Estija. Aš pats manau, kad tai galėtų būti labai įdomus skaitinys! Taip pat rašysiu apie tai, kur yra didžiausios mūsų plėtros sritys ir t. t. Jei šios idėjos ir mintys skamba gerai, praneškite mums! Jei turite geresnių idėjų, apie kurias galėtumėte rašyti ir diskutuoti, praneškite man! Labai laukiame atsiliepimų!